علمی تخصصی ریاضی

آموزش ریاضی سوالات و المپیادهای ریاضی و ..

علمی تخصصی ریاضی

آموزش ریاضی سوالات و المپیادهای ریاضی و ..

هدیه گوگل به دنیای ریاضیات

گوگل برای پوشش دادن هزینه های المپیاد ریاضیدانان جوان، مبلغ یک میلیون یورو (معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ) را به سازمان المپیاد جهانی ریاضی (IMO) به عنوان هدیه پرداخت کرده است

گوگل برای پوشش دادن هزینه های المپیاد ریاضیدانان جوان، مبلغ یک میلیون یورو (معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ) را به سازمان المپیاد جهانی ریاضی (IMO) به عنوان هدیه پرداخت کرده است.

این مسابقات جهانی از سال ۱۹۵۹ تا به امروز هرساله بین ریاضیدانان زیر ۲۰ سال منتخب کشورهای مختلف جهان برگزار و برندگان آن تعیین می شود.

امسال شهر آمستردام هلند درحالی میزبان ریاضیدانــان جوان خواهد بود که به گفته رئیس آکادمی سلطنتی علوم و هنر هلند و رئیس این دوره المپیاد، هدیه سخاوتمندانه گوگل، جامعه علمی را مدیون این پشتیبانی و حمایت کرده است.

البته این اولین بار نیست که گوگل از طرح ها ومسابقات مختلف علمی حمایت کرده است.

همچنان که چندی پیش گوگل و بنیاد ایکس پرایز اعلام کردند برای کسانی که موفق شوند تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ یک کاوشگر را روی ماه فرود آورند و با استفاده از آن حداقل ۵۰۰ متر حرکت کرده و تصاویر و فیلم هایی را در حجم یک گیگابایت به زمین ارسال کنند، جایزه ۳۰ میلیون دلاری در نظر گرفته اند.

در این میان می بایست علاقه به علم ریاضیات را از جمله دغدغه های اصلی گوگل به حساب آورد که به نظر می رسد از علاقه موسسان آن یعنی سرگی برین و لاری پیج، ناشی می شود، چراکه برین که در روسیه متولد شده است پسر یک استاد آمار است و مادرش هم برای ناسا کار می کند و والدین لری پیج هر دو معلم رایانه هستند.

همین توجه و علاقه به علم ریاضیات باعث شده تا آنها نام شرکت خود یعنی Google را هم از کلمه Googol بگیرند. Googol اسم مستعار یک عدد است (این عدد در واقع «۱۰ به توان ۱۰۰» است) که توسط میلتون سیروتا نامگذاری شده است.

در این میان اگرچه انتخاب نام گوگل جنبه شعاری دارد و به این مفهوم است که این شرکت قصد دارد تا سرویس ها، خدمات و اهداف خود را به تمام جهان گسترش دهد، اما نشان می دهد که موسسان این شرکت موفق، دایما درحال طرح جناس های عددی و معماهای ریاضی هستند.

به جرات می توان گفت مهارت و توانایی ریاضی دلیل نیمی از موفقیت های گوگل یعنی توانایی تبدیل همه جستجوها به پول است.

حالا گوگل با حمایت از نخبگان جوان ریاضی سعی دارد علاوه بر کمک به گسترش هرچه بیشتر این علم، از سرمایه گذاری در اهدای این جوایز برای جذب نیروهای آینده خود استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد